Lost in space!

Tillstånd: Nykter och bakfull ..
Ursäkta Wall of text men denna hemsidan är efterbliven..
Vakna upp i ett okänt rum.. huvudet dunkar och min andedräkt doftar ljuuvligt efter en natt partandes toppat med surströmming..
Sträcker mig efter datorn men märker fort att de är lönlöst när hjärnan ligger å skvalpar brevid..
Klockan går och jag kom på att jag bestämt tid för att köpa en bok av en snubbe på universitetet.. Holycrap tänkte jag nu fåre fan bli snabba ryck..
Men nyfiken på va som hänt i världen så jag sätter mig ändå vid datorn enna stunn..
Till min stora förvånan och skräck ökar mitt illamående med 140% när jag ser att jag skapat en jävla blogg på fyllan som jag döpt till blondinwallgren.. Ge mig en pistol och jag är ett huvud kortare >.<
Men opp jag for för å slänga in lite havregryn i micron å stressa i mig och för att för första ggn njuta av norrlänsk mjölk..
Kan ju glömma att jag hinner duscha och göra mig halvfräsch för min resa mot universitetet för klockan drog snabbare än någonsin.. å surströmmingen har fanimej satt sina rötter rakt in å själen.. Jag känner mig ungefär som den stackars firren luktar..
Fick låna en Hojj å de blev föll fräs mot universitetet?? Universitetet? vart i sjävlaste glöhetta ligger nu detta? :S:S
Aaaah tänkte jag å fick en glölampa över huvvet.. GPS:n .. Förfan saivor.. eller??
GPS:n lurade ännu en gång ut mig på villovägar och det var nu 15 minuter kvar tills jag skulle träffa killen jag bestämt tid med.
Påväg upp för den längsta uppförsbacken ni någonsin kan tänka er.. Rådajoggare har fanimej ingen aning jämt emot denna hellride backen..
Där stöter jag i alla fall på en glad norrlänsk flicka som pekar åt vilket håll jag ska.... Sjuukt va skön dialekt dom har här uppe..
Så jag trampar vidare uppför backen å känner hur sjukt trött jag börjar bli.. från växel 4 till växel 1.. Fort går de fanimej inte å klockan går .. Faaaaen!!
O_O vad i självaste... vart fan har jag kommit?? Campus!.. Det var så löjligt stort så jag fattade tamejfasen inte ett jotta..
Tillslut efter många om å men så hittar jag en stor jävla "Worldmap" som kommer te öndsättning..
Men känner mig fortfarande halvlost även efter den episka infon som stod där..
Så jag fortsätter å vela omkring tills jag nu ser hur löjligt stort det egentligen är.. 20?? nää 40 nä?? 80?? Jao kanske.. 80 fotbollsplaner skulle jag kunna tänka mig att jämföra dess storlek med..
Lost on campus.... lost in space.. ordagrant för det första jag får se är ett stort bygge som heter Universum O_O Holy crap..
Men nu äääntligen hittade jag MIT-Huset där jag skulle träffa min käre dealer.. Snabbt å billit köp och en matematikbok rikare..
Nu var det bara å hitta ut ur detta Universum å bege sig hemmåt igen.. Det gick lite lättare faktist och lyckades hitta en mycket bättre och enklare väg hemmåt :)) ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH JÄVLAR VILKEN SPEEEEED SJUK NEDFÖRSBACKE... Skulle jag vägt 140 kg till hade Cykeln sett ut som en jävla basketkorg...
Nu vare in å köpa lite käk på Ica för att få trolla till min första ljuva hemlagda studentlunch!!
Köttfärssås fick det bli.. den blev helt godkänd men långt från så god som farmors :'(( aah kommer sakna hennes mat så sjukt mycket <3..
Så nu sitter jag här å skriver om mitt fantastiska liv uppe i norr och ska snart bege mig iväg på nya äventyr till universitetet för att för första gången få träffa på våran studentkår.. undra nu va detta är för galningar =))
Wish me well!

Kommentarer
Postat av: Mich

Hahahahaha jävla sääääär!!!

2011-08-28 @ 15:34:51
URL: http://michelleblomqvist.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vad mysigt du har det :). Visst läängtar du efter att känna hur fasen avföringen luktar efter en kväll med surströmming.. ;-)

2011-08-28 @ 19:02:58
Postat av: Wallgren

haha^_^

2011-08-28 @ 22:24:12
Postat av: Anna Lundin

bäst! klockrent, många skratt! kraaaaaam.

2011-08-29 @ 22:30:53
URL: http://annaludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0